Felfedeznéd a környéket és hobbid a fotózás? Jó helyen jársz!

Ellepte a köd Tokodot.

Térségünk bővelkedik természeti kincsekben, amelyeknek létezéséről vajmi kevesen tudnak. Robotka Márk, a nevével fémjelzett fotóblog szerkesztője egy éve tervezte egy fotós túrasorozat elindítását. Szeretett volna másoknak bemutatni azokat a helyeket, amelyeket szívesen örökít meg fényképezőgépével. Az alábbiakban olvassátok az ő beszámolóját az első túráról, amely sokakat vonzott! 🙂

Első sorban a szülőföldem, Tokod határain belül felfedezett rengeteg lenyűgöző helyszínt, panorámát, természeti kincseket szeretném bemutatni, de idővel tervezek kirándulásokat messzebbre is, mint pl. Dobogókő vagy akár Erdély.

Robotka Márk célja a környékbeli fotósokkal együttműködve egy olyan, hiánypótló tehetőséget biztosítani, mint a Fotóbörze és az Analóg Délutánok. Utóbbin a filmes fényképezőgéppel is megismerkedhetünk, a fotókat pedig előhívás után megkaphatják az érdeklődők. A csillagai fotózás, a drónos kalandok, barlangi felfedező túrák mellett pedig még több érdeklődőt szeretnének megszólítani.

2018. november 4-én “0. kaland” elnevezéssel útjára indult a túrasorozat. Kézenfekvő volt, hogy első alkalommal a Tokodi Vízesést és környékét választom, hiszen ez falunk egyik legkülönlegesebb helyszíne, melyet még mindig nagyon kevesen láttak élőben. A kirándulás nem csak azokat várta, akik a fotózás elkötelezett rajongói, a csupán a helyszín iránt érdeklődőket is szívesen láttuk. Azoknak, akik most ismerkednek a fényképezéssel, megpróbáltunk a témához és a körülményekhez irányozva egyfajta “alapoktatást” is biztosítani. Ezt a szokást a jövőben nem csak megtartani szeretnénk, de igény szerint külön alkalmakat is biztosítani erre.

Ellepte a köd Tokodot.

A vízeséshez a Süppedő/Franci gödre nevű tokodi tájegységen át vezetett utunk, ahova kényelmes tempóban is 20 perc alatt oda lehet érni. Nálunk ez bő fél órára tolódott ki, ugyanis az első dombra érve lenyűgöző kilátás fogadott. Már hajnaltól óriási köd szállt a falura, és mire odaértünk, még mindig teljesen beborította a tájat. A “műsor” mindössze 10 percig tartott, de ezalatt végig tudtuk kísérni és fotózni, ahogyan Tokod épületei fokozatosan kiemelkednek a tejködből.

Gyönyörű környezet várja a kirándulókat a település határában.

Utunk célpontjánál, a vízesésnél természetesen lecövekeltünk egy ideig, sorban készültek a képek. Ezt a kis csodát nem is lehet leírni, egyszerűen élőben kell látni. Ha idén is befagy – zsinórban harmadszor – és hatalmas jégmonstrum alakul ki rajta, természetesen megnézzük majd!

A kora reggeli fények gyönyörűek voltak.

Mivel még bőven nem járt delelőre sem a Nap, felkerekedtünk a Süppedő fölött található Tőkés dombjára. Eközben igencsak meggyűlt a bajunk egy szakaszon a patak mocsaras medrében cuppogva, de egyúttal itt volt tetten érhető a túra “kaland” jellege.

Árnyékok és fények.

Mikor azonban felértünk a Tőkés tetejére, újabb bámulatos panorámát örökíthettünk meg. Az előttünk elterülő táj, a hegyek, a Duna és a Bazilika számtalan panorámaképet ihletett.

Tokodi táj.

Túránk utolsó állomása a Miklósbereki-tó volt, mely szintén egyedülálló természeti kincsünk.

Kalandunk különösen jó hangulatban telt, végigkacagtuk a délelőttöt. Csapatunk 14 főt számlált. Óriási szerencsénk volt az időjárással, hisz a páratlan ködöt hozó reggel után késő tavaszi időjárásban volt részünk.

A Fotós Túrák következő állomása már javában tervezés alatt áll, időpont viszont egyelőre nincsen, de a helyszín a Hegyeskő lesz! Ha felkeltettük az érdeklődésed, téged is szeretettel várunk legközelebb! Az időpontért, és minden további információért keresd a blogot: facebook/robotkaphoto

Robotka Márk

Sajnos még senki nem írt hozzászólást. Legyél Te az első!

Te mit gondolsz a cikkben leírtakról?

Az e-mail címedet nem tesszük közzé, illetve nem adjuk ki harmadik félnek.

Időtúllépés történt. Kérlek, add meg újból a CAPTCHA értékét!