21 kilométer séta a Pilisben

Pünkösd hétfőn kihasználva a remek időt úgy döntöttünk, hogy kirándulunk egyet. A Pilist vettük célba, több megállót beiktatva. A 17 km-re tervezett túra közel 21 km lett.

A körtúra Kesztölcről indult és a helyi pincesor mellett elhaladva értünk el első kisebb megállónkhoz, Klastrompusztára.

Itt megtekintettük a Pálos rend első kolostorának romjait.

A pálosok első kolostorának romja

Innen a Kémény-sziklát vettük célba.

Utunk során nagyon szép, de egy ponton nagyon meredek szakaszon haladtunk.

Úgy gondolom, hogy bár tudattalanul, de nem a legrövidebb úton közelítettük meg a Kémény-sziklát, viszont ennek ellenére is odataláltunk.

Még a fenti képen látható sziklára kellett felkapaszkodni ahhoz, hogy egy páratlan látványt nyújtó tájképet csodálhassunk meg.

Fentről ráláthattunk Piliscsévre

Jobbra pillantva Kesztölcöt és Dorogot is láthattuk a Kémény-szikláról, sőt a háttérben látható a Duna kisebb szakasza is.

Kesztölc és Dorog látképe a Kémény-szikláról

Utunk következő célpontja a Fekete-kő volt. A cél eléréséhez el kellett haladnunk a Kapisztrán-kunyhó mellett, ami valószínűleg egykor az erdőben rekedt favágóknak nyújthatott menedéket. Mi valószínűleg akkor sem aludtunk volna itt, hogyha fizetnek érte. Mindenesetre kívülről a túrázók számára megfelelő pihenési, étkezési lehetőséget nyújt. Egy idős házaspár és a kiskutyájuk épp akkor uzsonnáztak a kunyhó előtt, amikor mi is odaértünk.

Kapisztrán-kunyhó

Tovább haladtunk, néhol kidőlt fák között vezetett az útvonal.

Hatalmas gomba a fa tövében

Majd a sárga jelzést követve elérkeztünk a Pilis-nyeregbe, ahol megpihenhettünk, uzsonnázhattunk. Az asztalok és padok mellett egyébként sütögetni is lehet.

Pilis-nyereg

A német csapatok 1944 karácsonyán Budáról törtek ki a körbezárt városból, és a Pilisen keresztül próbáltak eljutni a csapataikhoz. Az akkori harcokban elesett orosz és német katonáknak állítottak itt emlékoszlopot.

II. világháborús emlékmű a Pilis-nyeregben

Innen a zöld háromszöget követve a kaptatón jutottunk el a Fekete-kő kilátópontjához. A mélyben láthatjuk Pilisszentléleket. Az egykori Pálos kolostor alatt épült kis faluban ma háromszázan laknak. A település Esztergomhoz tartozik. Itt forgatták a Mi kis falunk című sorozatot. A Fekete-kő mellett is találunk egy tűzrakó helyet. Utunk a zöld háromszöget követve vezetett vissza a Pilis-nyeregbe.

Kilátás Pilisszentlélekre a Fekete-kőről

Utunk utolsó állomása – a Sasfészek mellett elhaladva – a Kétágú-hegy volt.

Megérkezve a Kétágú-hegyre ismét remek panoráma tárult elénk.

Dorog látképe a Kétágú-hegyről

Megfáradva, de törve nem, megindultunk vissza a kiindulóponthoz, azaz a Kesztölci Erdészház turistaszálló melletti parkolóhoz. De még azért visszapillantottunk a Kétágú-hegyre:

Majd a Pálos Gyógynövénykert mellett haladtunk tovább.

Végül a kesztölci temetőn keresztül megérkeztünk a célponthoz, ami ezúttal a kiinduló pont is volt egyben.

Kesztölci templom

Fárasztó, de nagyon élménydús túrán vagyunk túl. Összesen 30.000 lépést tettünk meg, amely majdnem 21 kilométernek felel meg. A távot többszöri megállókkal mintegy hét óra alatt teljesítettük, úgyhogy nyugodt szívvel nevezhetjük ezt egy remek panorámákkal is rendelkező, egész napos erdei túrának.

Sajnos még senki nem írt hozzászólást. Legyél Te az első!

Te mit gondolsz a cikkben leírtakról?

Az e-mail címedet nem tesszük közzé, illetve nem adjuk ki harmadik félnek.

Időtúllépés történt. Kérlek, add meg újból a CAPTCHA értékét!