Gőzmozdony “látogatása után” sűrítik a menetrendet Esztergom – Almásfüzitő vasútvonalon

Az 1891-ben átadott Esztergom – Almásfüzitő vasútvonal mentén élők duplán ünnepelhetnek 2021-ben az október 23-i hétvégén. Az idén 130 éves vasútvonalon október 23-án közlekedett gőzvontatású nosztalgiavonat, amelyet Tokodon és Nyergesújfalun többszáz érdeklődő várt. Október 24-én vasárnap pedig bejelentésre került, hogy decembertől új, sűrített menetrend lép életbe a Duna-menti vasúton.

A MÁV Rail Tours Kft. október 23-i „Gőzfelhős pendli Esztergom és Nyergesújfalu között” programja lehetőséget biztosított arra, hogy az Esztergom – Nyergesújfalu térségében élő családok és gyermekek is átélhessék a gőzmozdonyos nosztalgiavonat nyújtotta élményeket anélkül, hogy hosszabb utazásra kellene benevezniük Budapesten át. A program keretében Tokod Nagyközség Önkormányzata az utazáshoz kapcsolódó vendéglátást is szervezett.

A vonat szombaton délután Nyergesújfaluról Esztergom felé tartva Tokod állomáson 15 órától mintegy háromnegyed órát várakozott, a gőzmozdony vízvételezése céljából. Ez idő alatt a vonat utasait a tokodi népviseletbe öltöző hölgyek, illetve a helyi gazdák pogácsával, süteménnyel, továbbá helyi borokkal kínálták. A várakozási idő alatt lehetőség volt a településről ismertető plakátok megtekintésére is, továbbá a program során a tokodi Kék Nefelejcs Nótakör egy dalos köszöntővel fogadta az utazókat és a helyi érdeklődőket.

A vonat várakozása során a mozdonyt és a szerelvényt valamennyi érdeklődő megtekinthette. Lehetőség nyílt végignézni teljes hosszában a szerelvényt, hiszen minden kocsi kialakítása különböző, illetve lehetőség volt különleges, közeli fotók készítésére is az impozáns gőzmozdonyról.

Ahogy arról egy korábbi cikkben is jelentkeztünk, a Duna-menti térségben is kiemelt az érdeklődés a vasúti közlekedés iránt, mi sem mutatja ezt jobban, mint a szombati program által a vasúthoz vonzott érdeklődők száma. Az elmúlt hónapok során a térségi önkormányzatok konzultációt kezdeményeztek a térség lakói felé, amely során felmérésre került a vasúti közlekedés iránti igény. Ez mellett 2021-ben először hivatalos formában, a KTI Közlekedéstudományi Intézet is társadalmi egyeztetés keretében véleményeztette az utasokkal a következő évi menetrend-terveket.

A KTI honlapján olvasható:

Az egyeztetés célja az volt, hogy a rendszeresen vonattal utazók érdemi észrevételei, jobbító szándékú javaslatai alapján a vasúti szolgáltatási kínálat rugalmasabban igazodjon a valós utazási igényekhez – hozzájárulva az utasok elégedettségének növeléséhez és a színvonal folyamatos javításához.
A kezdeményezés kedvező fogadtatásra talált az utazóközönség körében, ezt mutatta többek között az észrevételt beküldők nagy száma és a megküldött észrevételek között az érdemleges javaslatok, menetrend-módosítási ötletek magas aránya, valamint a számos pozitív visszajelzés.

A hivatalos közleményben olvasható, hogy a térségünkben értintett 4-es számú vasútvonalon is jelentős fejlesztés valósul meg:

4 sz. Esztergom―Almásfüzitő―[Komárom] vonal:

Az észrevételt beküldők a vonatközlekedés gyakoriságának növelését kérték a vasútvonalon. A 2021/2022. menetrendi évben Esztergom és Süttő között új, jelentősen sűrített menetrend kerül bevezetésre. Az új menetrendben munkanapokon a reggeli csúcsidőben Süttő és Esztergom között óránként, a délutáni csúcsidőben Esztergom és Süttő között 60-90 percenként közlekednek vonatok. Csúcsidőn kívül és hétvégén is jelentősen nő a vasúti járatok száma. Valamennyi vonatnak lesz budapesti csatlakozása Esztergom-Kertváros állomáson.

Az új menetrend bevezetése következtében Tokod, Tát, Nyergesújfalu, Lábatlan és Süttő településekről gördülékenyebben elérhetővé válnak a közelmúltban felújításon átesett Budapest-Esztergom vasútvonalon közlekedő vonatok, ezáltal gyorsabban és biztonságosabban közelíthető meg a Duna-menti térségből a főváros, illetve a járási központ, Esztergom is. Az újonnan közlekedő vonatokat az utasok 2021. december 12-től vehetik igénybe.

(Szöveg: sajtóközlemény)

(Kép: Posár Ede)

1 hozzászólás érkezett eddig. Legyél Te a második, aki leírja a véleményét!

  1. Kiváló! Ez számos diáknak és dolgozónak fog kedvezni, viszont adott a kérdés, hogy mi lesz az említett településektől kijjebb eső települések (pl. Dunaalmás) ingázóival? Növelik-e nekik a buszjáratok sűrűségét (hogy elérjék a vonatot), vagy nekik marad a buszozás?

Te mit gondolsz a cikkben leírtakról?

Az e-mail címedet nem tesszük közzé, illetve nem adjuk ki harmadik félnek.


*